8 Nisan 2009 Çarşamba

OBAMA'NIN ARDINDAN

NE OLUR GİTME OBAMA



Bush'u deviren adam diye hayal meyal duymuştum adını.
Hatta ilk basın toplantına katılım epey düşük olmuş, sonra birden devlet başkanlığına kadar yükselmişsin.

Ama açıkçası, bizim memlekete gelene kadar, Garanti Bankası reklamlarında oynayan bir reklam kahramanından başka birşey değildin benim için.

Taa ki o Salı günkü ziyaretine kadar!

Sen neymişsin be ağabey?

Kısıtlı bir bütçeyle yaşadığımızdan, malum ay sonunu zor getiriyoruz. Yani kusura bakma, bize, Türkiye'yi yabancı ülkelere şikayet etmek yakışmaz ama yeri geldiği için söylüyorum. Yanlış anlama.

Haliyle, bakkala borç, çakkala borç. Salı günü sen geldin ya, yollar kapalı, benim bakkala görünmeden toz olduğum bir yol var, çakkala zaten görünmüyorum çünkü, o zaten, sanal bir kahraman!.Ağabey, senin hatırına, kapamışlar mı yolu, namussuzlar.İlla, Cengiz Efendinin önüne düşürecekler beni. Hayır, ortalık kan gölüne dönecek. Bize de yakışmaz yani, Amerikalıların geldiği gün kavgaya tutuşmak.

Allahtan ortalık polis kaynıyor. Bizim çıkmaz sokakta genelde bir iki sivilden şüpheleniriz. Boyacı lostracı filan. Bu kez
üniformalılar.

Evden çıkmamla bir "günaydın" sesi ve nidalar.
Herhalde şeflerini selamlıyorlar dedim kendi kendime.

Meğer bana günaydın dermiş üniformalılar hep bir ağızdan.
Bana, yani mahallenin zencisine.
Bana, bakkala borçlu olan, iki yakası bir türlü bir araya gelmeyen, Garanti Bankası'nın reklamında bile oynatılmayan zenciye.

"Günaydın, hayırlı görevler. Şu bakkal barikatını beraberce geçsek" diyesim geldi, ama zalim bakkal da olsa, bakk mahalleliyi polise gammazlamak bize yakışmaz. Ahh bir de ne göreyim, Cengiz Efendi, taksitle taktırdığı takma dişleriyle günaydın diye bağırıyor mu avaz avaz.
" Bir borç vardı Cengiz Efendi"
" Günaydın Beyim...Ne borcu? Bugün Obama geldi. Türkün Türke borcu olmaz!"

Ay kulaklarıma inanamadım! Cengiz Efendi, yerel seçimde AKP'den belediye meclisine adaydı, kaybettiği günden beri, takma dişleri çürümüştü üzüntüden . Ben, mahallenin zencisi olarak, bu kez AKP yerine, Kılıçdaroğlu'na oy attım. Gandi'ye benziyormuş. O da zenci sayılır.

Cengiz Efendi barikatını aştık, gözler Obama'da.
Baklava mı yiyecek, kebap mı sevecek, lokum mu yiyecek...
Aman sevsin yemeklerimizi...
Sevsin de üç öğün daha yesin.

Böylece, Cengiz Efendi, barikatını bir kez daha atlatırım.
Sonra gider, Obama kontenjanından kredi alırım.
Vay be kim inanırdı elin zencisinin Türk zencisini bakkal derdinden kurtaracağına?